neljapäev, 5. november 2015

Catasetumi valmistumine talveuneks

Catasetum on teatavasti rangelt talvitumist vajav sort, mis tähendab seda, et sügis-talvel viskab ta kõik oma lehed maha ning sellega peatub ühtlasi ka taime kastmine. Taime kastetakse ainult äärmisel vajadusel ja selgi puhul piirdub kastmine vaid kerge piserdamisega. Mingit regulaarset kastmist seega ei toimu. Aga millal siis kasta? Kasta siis, kui bulbid hakkavad kortsu minema. Kastmisrežiim taastatakse kevadel, kui taim on kasvatanud omale uue bulbi, mille juured on kokku vähemalt 3cm pikad (ideaalis juba otsapidi substraadis). 

Nii palju siis Catasetumi talvitumisest (ing. k. dormancy). Nüüd tuleb minna aga tegude juurde. Olles viimasel ajal väga palju vaadanud erinevaid videosid Catasetumite talvitumise kohta, siis sain aru, et viimane aeg oleks oma Catasetum viia loodesuunalisele aknale, et taim saaks võimalikult vähe valgust. Sellel aknal pesitsevad mul ka tsümbiidiumid ja dendtrobiumid, mis tähendab ühtlasi ka seda, et see aken on ööpäev läbi mikrotuulutusel, et tagada neile jahedam kasvukeskkond. 

Seda postitust täiendan kogu talvitumiseks valmistumise perioodi jooksul koguaeg, et kogu talvitumine ühes kohas koos oleks. Samuti annab see mulle edaspidiseks parema ülevaate, kui kiirelt taim puhkerežiimile jääb ja kas ja kuidas konkreetne kasvukeskkond seda soodustab. 

Kuna Catasetumi omanik olen ma olnud vaid mõned kuud, siis täpne arusaam tema elurütmist mul veel puudub. Eks siis näe, kuidas ta talvituma hakkab. 

4.11.15

Väiksel taimel on kolletunud ja ära kukkunud esimene alumine leht. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar