neljapäev, 19. november 2015

Catasetum ja talveuni

Lõpuks ometi suutsin ma ära oodata selle ajal, mil mu Catasetum ise ütleb, et ta juua tahab. Vana lehtedeta bulb oli kohe silmnähtavalt kortsu tõmbunud, nii ta siis saigi täna juua. Ma pole väga kindel, kui hästi see pildilt kajastub, aga triibud mida näha on, on tegelikult sisse vajunud sooned. 



Rääkides talveunest, mida Catasetumid peaksid talvisel ajal tuduma, siis vestlesin mõne päeva eest ühe kasvatajaga. Kurtsin talle oma muret, et mu pisike ei hakka kuskilt otsast näitama, et tal võiks puhkeperiood peale tulla, kõik lehed on ilusad rohelised ning kuskilt pole kolletumise märkigig. Tema vastus oli selline, et sellise taime puhul, kes pole täielikult veel uue keskkonnaga harjunud (sain oma Catasetumi ju septemberis) ning kellel on ka suvine õuepuhkus vahele jäänud, on mitte-talvitumine täiesti normaalne nähtus. 

Teine mu mure seoses puhkeperioodi vahele jäämisega oli see, et teatavasti kasvatavad Catasetumid omale puhkeperioodil tütartaimi, kui nüüd aga puhkamine vahele jääb, kas ta mul siis üldse tütartaimi teeb. Kasvataja vastus oli jällegi rahustav ning ta kinnitas, et puhkeperioodi puudumine ei tohiks kuidagi mõjutada tütartaimede produktsiooni. Tõi näite ühest oma Catasetumist, kellel samuti möödunud talvel puhkeperioodi polnud, kuid tütartaimed kasvasid. 

Oluline on lihtsalt jälgida taime reaktsioone kastmisele. Kasta täpselt nii palju kui vajalik, samas nii vähe kui võimalik. Vähese kastmise ainsaks põhjuseks näen ma seda, et päevad on lühikesed, valgust on vähe ja ööd on jahedad. Olgugi, et ta otseselt talveunne mul ei jää (ilmselt), siis aktiivset kasvu tal ka sel ajal pole, mis ühtlasi tähendaks rohkelt kastes  võimalikku mädanemise ohtu. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar