laupäev, 5. märts 2016

Tartu Ülikooli Botaanikaaia orhideenäitus 2016

Järjekordselt olen jõudnud postituseni, mis sisaldab endas rohkem pilte kui juttu ise. Ma loodan, et teil jätkub püsivust minuga sel teel kaasa liikuda ja minu piisavalt püsivust teile seda ilu pakkuda. 

Jutt käib botaanikaaia orhideenäitusest nagu pealkiri juba ka reedab. Pikk jutt olevat aga....jutt, seega hakkame pihta. 

Teie ees on Cattleya intermedia var. aquinii. Nii mulle kui emale meeldivad tohutult katleiad, paraku on botaanikaaias neid näha häbiväärselt vähe.


Pean tunnistama, et ma olen liiga kaua alahinnanud seda imekaunist lumekuningannat - Coelogyne cristata. Näitusel jättis ta mulle aga lähedalt vaadates nii sügava mulje oma veidi keerdus kroonlehtedega, nii et pidin endalegi ühe ikkagi ostma. Sellest aga järgmises postituses.  


See tilluke õieke ei meenutanud mulle alguses absoluutselt kuidagi moodi dendrobiumit, kes ta aga tegelikult on. Dendrobium aberrans.


Dendorbiumitest ma teatavasti ääretult vaimustuses ei ole, aga kui selline kodus peakohal õitseks, oleks küll väga ilus. Meeldimisel on oma osa loomulikult ka värvil - valge ja lilla/roosa, roosa värviga müüks mulle kasvõi prügikoti maha. Dendrobium amethystoglossum.


Järjekordselt üks dendrobium, kes esimesel pilguheidul üldse mitte dendrobiumi mulle ei meenutaks, pigem nagu mõnda ämblikkäppa. On ta aga Dendrobium 'Hilda Poxon'.



Tohutult vahva õiega dendrobium - Dendrobium Nora Tokunaga.


Sellise pisikese tähekese kodustaks isegi ära - Dendrobium striolatum.


Selle dendrobiumi puhul meeldis mulle kõige enam tema kasvukoht - treppi käsipuu küljes rippudes.Ühtasi tähendas see seda, et õied on täpselt silmade kõrgusel ja katsu sa tast siis mööda vaadata. Dendrobium x delicatum.





Üks armas pisikeste õitega taimeke, kelle sugulast ma hoolega jahin. Lõhn pole teab mis meeldiv, pigem nagu kerge sõnnikulõhn, aga kuna sugulase õit pole nuusutada saanud, siis õndsas usus loodan, et toas teda pidada ehk kannatab. Teie ees on Dendrochilum uncatum.


Epidendrumite õied on mulle viimasel ajal aina rohkem meeldima hakanud, nad on küllaltki pisikesed, aga värve on nii palju erinevaid. Epidendrum Ballerina.



Selle ilusa roosaka lillekese järgi sügelevad ka küüned, oi kui väga, aga õnneks/kahjuks sattusin nägema videot, milles oli näha, milliseks suureks elukaks ta kasvada võib ja vot ruum on see, mida mul ülearu palju ei ole. Epidendrum centropetalum.



Väike tumedam aktsent õie keskel on kuidagi nii võluv - Epidendrum vitellinum x ( tripunktatum x semialperta).


Üks uhke Dendrobium nobile. 


Loomulikult ei saa üle ega ümber vandadest. 






Howeara õie nägemine kinnitas mulle veelkord, miks ma selle taime endale ostsin ja milline on üks hetk tasu ta ellu äratamise eest.



Ainus võimalikult viisakas pilt Onc. Sharry Babyst on see, kus ainult osa ta varrest peal. Muudel piltidel sulandusid õied taustaga kokku ja eristada oli midagi päris keeruline. 



Järgnevalt tuleb valik veenuskingi. 

Paphiopedilum delenatii




Paphiopedilum Rosy Dawn



Tohutult kaunis Phragmipedium Memoria Dick Clements.


Prooviks kõik sinikäpad ka ühte kohta kokku saada. 





Ja loomulikult kõik kuukingad. 
















Phalaenopsis 'Philadelphia'

Liparis 


Natukene häbelik katleia. 


Masevallia


Paar tsümbiidiumit.




Paar katleialist, paraku ei õnnestunud mul kuskilt näha nende nimesilt. 



Veel üks ilma nimesildita ontsiidium.


Üks vast kõige huvitavama õiega orhidee oli Mormolyca ringens.


Ja lõpetuseks, kuid mitte kuidagi moodi viimast kohta vääriv Pleione formosana.



Ma kohe väga loodan, et mul ükski pilt nüüd vahele ei jäänud ning ma loodan, et teie naudite seda ringkäiku täpselt samapalju kui mina. 

Ilusat kooskasvamist!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar