laupäev, 12. märts 2016

Emotsiooniost: roosa tsümbiidium

Vahel tuleb lihtsalt hommikul tunne, et tuleb vaatama minna, mida lillelettides pakutakse. Vahel on see hea mõte, vahel mitte nii hea. Eilne käik Bauhofi oli mõlemat. Ühest küljest, kuidas ma saan jätta lihtsalt niisama vedelema vees ujuvale alusele 9eurose meeletult suure tsümbiidiumi? Ei saagi ju. Ja eriti veel kui tal on viis õievart (mis küll osaliselt on juba närbumas, aga siiski meeletult ilusad). Lühidalt - endal ruumi pole aga ikka on vaja suuri sõpru omale vedada.



Minu meelest on väga huvitav viimase aja trend, müüa taime imepisikeses potis, millest ta on pea poolenisti välja kasvanud, aga ümber on pandud veidi suurem pott. Iseenesest ju tore, saad kohe ümber istutada veidi suuremasse potti ja uut potti ostma ei pea. Minu istutamine läks aga vähe teist teed. Pott, millest ta välja võtsin, oli umbes 12cm diameetriga, pott mis tal ümber oli, oli ligikaudu 15cm diameetriga. Pott, millesse ma tsümpa istutasin on aga 20cm diameetriga madalamat sorit roosi pott. 

Juured olid vana poti nii täis kasvanud, selleks et taimepunti potist kätte saada oli vaja kahte inimest - üks kes sikutab potist, teine kes sikutab taimest. Suure tiri-tõmba aktsiooni peale saime taime kätte koos mõningate ämblike ja paari imeliku vihmaussiga. Kuna juured olid nii tihedalt kokku põimunud ja minu igasugused püüdlused, seda pundart lahti harutada, luhtusid, siis lasin tal lihtsalt jooksva kraanivee all veidi mõnuleda. 


Andke piltide udusus andkes, piltide autor on mitte kõige nutikam nutifon. Igatahes, selline nägi ta välja siis enne dušši. Mis mulle selle puntratantsu juures väga meeldib - tal on arenemas vähemalt kolm pojakest. Neid poegi, kes juba ka lehed laiali ajanud on, ma üle lugeda ei suutnud, aga ka neid on omajagu. 




Mul oli muidugi ka suurem plaan ta kasvusegusse poetada peotäis kanakaka graanuleid, mida ma pea veerand tundi taga otsisin. Loomulikult need ma unustasin. Targemad võivad nõu anda, kas oleks mõistlik siis graanuleid näiteks vees lahustada ja sellega kasta või kas üldse seda vaja on. Äkki piisab lihtsalt tavalisest orhideeväetisest. Üldiselt seguks sai tal toalillemuld, DCM substraat ja suuretükiline kergkruus. Loodetavasti talle sobib. Kastmist tahab ta küll vist aga lausa paar korda nädalas. Eile kui koju tõin, sai ta kohe kastetud, tänaseks oli ta aga jälle kuiv. 

Igasugused tsümbiidiumi hoolduse nipid ja oma kogemused on alati teretulnud. 

Rõõmsat kooskasvamist!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar