laupäev, 19. märts 2016

Istutamine

Loomulikult on mul alati vaja oma niigi kiire päev veel kiiremaks teha. Kuna kell 16 oli mul eile vaja Tartust ära sõita, siis loomulikult 12-16 vahel tuli ära ujutada kõik orhideed. Kastes tuli välja, et vanaisa minikuuking oli oma samblas hallitama läinud, roheline pelooriline kuuking hakkab õievart tegema ja roheline tsümbiidium ootab juba sügisest saadik korralikku potti ja substraati, seega muutus kastmine mõne aja pärast ka istutamise maratoniks. 

Pilte mul kuukingade istutamisest ei ole, aga ega seal midagi pildistada poleks olnud ka. Kõigi kuukingade juured olid ilusad. Ahhaa, hallitanud minit istutades otsustasin ka enda mini ümber istutada, seega sai neid kaks. Ühesõnaga, puhastasin juured samblast, leotasin soojas vees ja hallitanud kuukinga poti pesin nõudepesuvahendi ja kuuma veega. Mõlemad minid läksid samasse 5cm laiusesse potti ja substraadiks sai Kekkilä. 

Pelooriline kuuking oli selline tegelane, kes sügisel potist välja kukkus, kuidagi proovisin ma tal sel hetkel kiiresti stabiliseerida ja mitte rohkem traumatiseerida. Substraat oli tal endiselt ilus, ma ei tea kas ma nüüd olen rumal või mitte, aga igatahes kasutasin ma ta tagasi potti istutades sama vana substraati. Pude ta ei olnud ja pole ka selline, mis väga kaua vett hoiaks. Ei näinud hetkel põhjust vahetamiseks. Poti pesin aga eelnevalt nõudepesuvahendi ja sooja veega. 

Roheline tsümbiidium läks sügisel SOS olukorras endale mitte väga sobivasse potti. Kõrgust jäi potil väheks ja pealmised juured jäid substraadi peale. Õnneks potti ja juuri puhastades selgus, et olukord hull ei olegi. Juured on ilusad ja pringid. 



Juured olid jällegi ülimalt kõvasti kokku põimunud, seega päris lahti ma teda harutada ei saanud ja ega vist poleks vajagi. Nii palju kui võimalik, pesin kraani all mulda juurte vahelt ära. Kasvukohaks sai talle kõrge pott, millega on varasemalt roose ostetud, poti sisuks toalille mulla, Kekkilä substraadi, kergkruusa ja kanakaka graanulite segu.

Meeldetuletus endale: lisan esimesel võimalusel ka lõpptulemusest pildi.

Seniks aga rõõmsat kooskasvamist!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar