kolmapäev, 23. märts 2016

Plaan

Ma olen teadnud, et aprillis pean Tartus pikemat aega eemal olema, juba mõned kuud. Selle aja jooksul katsusin välja mõelda, mida teha oma lilledega. Kes neid kastab ja kuidas sellel kellelgi võimalikult lihtne sellest botaanikaaias orienteeruda oleks. Kaasa mitte ühtegi taime võtta ei saa, seega tuleb kõik "lapsehoidjale" võimalikult lihtsaks ja selgeks teha. 

Üldiselt mulle ei meeldi oma taimede puhul mingit ranget kord kuus või üle päeva kastmisrežiimi kirja panna. Iga päev ei ole toa temperatuur täpselt sama, rääkimata õhuniiskusest või kas väljas paistab päike või mitte. Laias laastus on mul jah välja kujunenud mingi režiim, et seda, toda ja kolmandat kastan iga nädal ja teisi üle nädala (rääkimata mõne igapäevasest ujumisest või pritsimisest), aga siiski tuleb ette ootamatusi. 

Kuna fraas "siis kui vaja" ei ütle mitte-friigile praktiliselt mitte midagi, siis pidin kuidagi jagama oma taimed rangelt gruppidesse: 1) iga päev; 2) 2x nädalas; 3) 1x nädalas; 4) üle nädala; 5) kui vaja. See viimane on küllaltki libe tee, minu kui vaja ei pruugi üldse olla kellegi teise kui vaja, aga eks ma üritan selle kuidagi hoolitsejale lahti seletada. 

Olgu, taimed on grupeeritud, aga need nimed ei ütle ka paljudele ju mitte midagi. Selleks tuli välja mõelda mingi viis kuidas ühte gruppi kuuluvaid taimi tähistada. Ühte tuppa kokku vedada ei ole just eriti hea mõte, kõik on oma kasvukohas juba harjunud ja miks peaks neid ilma asjata šokeerima. Nii käisingi ja jalutasin kleepsude riiulite vahel ringi, lootes leida kleepse, mis oleks ühesugused, kuid samas mingil viisil eristatavad. Leidsin lehe erinevas suuruses ja erinevat värvi südamekestega. Värvid aitavad kenasti gruppe eristada ja pisike südameke potil ei kriibi ka ülemäära palju silma. 

Ma siiralt loodan, et see süsteem töötab ja keegi mu hoolealustest selle ajaga susse püsti ei viska. Iga aastaaja algus mu aknalaual paistab olevat kohanemise ja kohandamise aeg. Kui talvine režiim on pigem kaootiline (mõni kuivab kiiremini, mõni kauem), siis kevadel hakkavad vaikselt kastmise ajad ühilduma, samas see võtab jälle oma aja. Lühidalt, süda jääb veidi valutama, aga vast läheb kõik hästi. 


Rõõmsat kooskasvamist!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar