teisipäev, 27. oktoober 2015

Zygopetalumid ja ümbrispotid

Täna on tähelepanu keskpunktis sinikäpad ehk Zygopetalumid. Peamiseks põhjuseks see, et need sõbrad tegelevad praegu väga huvitavate asjadega. Minu kollektsioonid on zygosid kolm. Üks pisem ja kaks suurt. Üks ostetud Jardini allahinnatute letist paar aastat tagasi mõne euroga, teine on soetatud TÜ Botaanikaaia orhideenäituselt 2015 aasta kevadel ~30 euroga ja ligi 30 nupuga ning kolmas tuli alles augustis Mileedi hulgilaost 5€-ga ja kahe õievarrega. 

Kahe suurema õisi olen ma seega näinud, väiksema omi alles ootan. Aga räägiks siis natuke piltide abil lähemalt, mis praegu toimumas on. Alustame siis kõige pisemast aga samas kõige vanemast. 



Tema puhul pole nüüd praegu midagi väga põnevat rääkida, suvel ilmunud pojakesed on kenasti suureks saanud ja korraliku puntra juuri endale alla kasvatanud. Hurraa - ma ei tapnudki neid poegi ära. :D Selle konkreetse zygoga on olnud päris korralik saaga. Kõik pojad, keda ta mu juures kasvatanud on, on läinud varasemalt niiskuse nahka. Nüüd on õnneks kaks poega suureks saanud ning väga seda mädanemise ohtu enam pole. Kuna taimed on juba peaaegu täiskasvanud, siis nendelt ma ka õisi ei oota, ehk järgmine aasta uutelt poegadelt on loota midagi. 

Järgmisena vaataks Mileedist soetatud taime. 




Nagu näha on taim suur. Ta on kahe kuuga kenasti kohanenud ning nüüd kasvatab hoolega beebisid. Hetkel suutsin kokku lugeda viis uut beebit. Muret valmistab praegu vaid see, et pott on tal küllaltki ümber ja ega ma pole teda ka veel ümber istutanud. Ootan kevadet ja loodan parimat.  Üks pilt veel tema õiest. 

Ja viimaseks (last but not least) näituselt ostetud taim. Suur oli ta juba ostes ja tema on vist sinikäppadest mulle kõige armsasm (kõva häälega seda vist öelda ei tohi). 








Enamikel kohtadel sellel taimel ma saan aru, et tulemas on pojakene, aga üks (keskmisel pildil) on natukene kahtlane. Värvilt on ta juba heledam kui teised, samas zygo vars peaks tulema siiski lehtede vahelt, seega põnevust on, mis tast siis lõpuks välja tuleb. Olgu mis on, tore on ikka. 

Rääkides veidi ka ümbrispottidest, siis lõpuks ometi on kõigil mu rohelistel sõpradel rüüd seljas. Tänase seisuga pole ühtegi potti, mis seisaks alustaldrikul. Nii vahva. Ümbrispotid on peamiselt pärit Sõbralt-sõbrale Tartu poodidest ning Mileedi hulgilaost, kus on minu arust kõige ilusama värvivalikuga potid ja mis peamine - neid on igas suuruses! Kõik Mileedist soetatud potid on Soendgen Keramik tooted, mis oma laia värvivaliku ja hea materjali poolest on kindlasti mu lemmikud. Nende pottide ja Mileedi hulgimüügi üheks ääretult suureks plussiks on muidugi hinnad, mis on ääretult soodsad. Täna, kui vaja oli nelja potti (harakas nagu ma olen, siis mitte ühte värvi), siis kõigi pottide hind oli 3€ ja mõned sendid peale. Ääretult soodne. Ühesõnaga, kel pottide põud, siis auto või enda nina Tõrvandi poole, kiidan ja julgen soovitada. Tore pluss on veel see, et teinekord leiab sealt tohutult soodsaid õitsevaid taimi. 

3 kommentaari:

  1. Tubli töö! Mina nendega teineteise mõistmiseni pole jõudnud. Hukka olen saatnud vast kolm zygot. Hetkel ühel ainult bulbid alles, üks väike poeg on ka. Kuni on roheline, hoian alles. Teine on samuti Mileedist soetatud, praegu elus ja ilus, lähenen talle küll ettevaatlikult, ei tea millal jälle eksin.:)

    VastaKustuta
  2. Mina pole neid ka omal käel veel õitsema saanud, aga lootus on. Räägitakse, et jälle üks lollikindlamaid taimi - elame näeme. :D Vähemalt on nad ilusad rohelised põõsad, õitega või õiteta :) Aga eksimine on inimlik ja iga eksimus õpetab jälle midagi uut. Jõudu ja jaksu oma zygoga toimetulekul :)

    VastaKustuta
  3. Aitäh. See ongi naljakas, et loed nende kohta, et on väga lihtsasti kasvatatavad :)

    VastaKustuta