reede, 2. oktoober 2015

Edenemine: catasetum, psychopsis, encyclya, promenaea, masdevallia

Catasetumi ja Psychopsise minu juurde kolimisest on nüüd kuu möödas. Järgnevalt pildid, kuidas neil läinud on.
Catasetum, nagu näha, on väga kenasti kosunud. Lehed on suured ja lopsakad, bulb läheb iga päevaga priskemaks. Väike taim on samuti ilusti kasvanud, ajab lehti ilusti laiali, pikkusesse küll aga oluliselt vist kasvanud pole.
Psychopsise noor taim on ilusti oma lehte suuremaks kasvatanud. Muud edasiminekut pole täheldanud.
Encyclia puhul olen täheldanud värvimuutust. Taimed pole enam kollaka varjundiga, vaid kenasti ilusad ja rohelised. Noortaimed on hoolega kasvanud ja jätkavad kasvamist.
Promenaea on minu üks vaieldamatu lemmik. Ta kasvab ka nii tublisti, et lausa lust on vaadata, iga päev näed, et pisikesed taimekesed on jälle suuremaks kasvanud.
Masdevallia puhul on samuti tore täheldada, et lehed on oma värvilt palju paremaks läinud. Üks õievars on praegu arenemas, aga kuna tuba on nii soe (23-25 kraadi), siis kardan, et seda ta mul lahti ei tee. Lisaks on kasvamas vähemalt kaks uut taimekest. Liigse soojuse tõttu on mu teine masdevallia igapäevaselt lehti maha kukutanud. Siiralt loodan, et mul õnnestub temaga talv üle elada.

3 kommentaari:

  1. Oh, see edenemine teeb rõõmu. Avastasin, et mu Psychopsis Kalihil on uus bulb tekkinud. Kevadel istutasin teda mitu korda ümber, ei saanud ta soovidele pihta ja enam eriti ei lootnud, et ta ellu jääb. Aga nüüd mitu kuud hiljem, oi seda rõõmu! Promenea citrina suvitas õues, ilusti kosunud, värv tumedam kui varem toas. Masdevalia juured sõid eelmine suvi teod ära, olnud ta mul nüüd pidevalt niiskes samblas, see suvi kasvatas uued juured. Uskumatult visa tegelane, uusi lehti tekib pidevalt. Äkki jõuab ka tagasi õiteni kunagi. Ühesõnaga tean seda rõõmu. :)

    VastaKustuta
  2. Nii palju kui ma lugenud olen, siis Psychopsis pidavat väga raskelt läbi elama igasuguseid istutamisi. Uued bulbid on alati nii toredad, mul käib kohe jõnks alati kõhust läbi, kui mingil taimel beebi leian, nagu tita leidmine kapsa lehe alt :D Promenaea avastasin mina enda jaoks kuskil suvel, nägin pilti ja teadsin, et selle ma pean saama. Otsisin mitmetest netipoodidest, kas ja kus ja mis hinnaga ja siis Jardin..koht kust poleks teda üldse leida osanud. Ega kevadisel BA orhideenäitusel ka vaadata ei osanud. Igal juhul nüüd ma laulan talle igal õhtul unelaulu ja raputan hommikul kui aeg on ärgata, parem oleks, et mind lähiaastatel õitega kostitab :P
    Masdevalliad tegid läbi väikese kolimise, sõitsid 10km kaugemale jahedamasse tuppa nädalaks, eksperiment kui nii võib öelda. Keegkruus veega pottide all ja jahe tuba, ehk ei kuku enam lehti. Viimasel ajal olen palju kuulnud, et paljudele ei meeldi üldse masde õied, liiga igavad või nii, minu arust on nad nii vahvad nagu pääsukese suukesed, mis süüa ootavad :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Väga hea teada Psychopsise kohta, aitäh! Ma ei osanud temaga lõpuks muud teha kui istutasin samblasse. Nüüd vaatasin, et mitu kuud möödas, midagi ei toimu, äkki ei meeldi sammal. Asusin tasakesi teda lahti harutama ja kui uut kasvu märkasin, siis käis tõesti jõnks läbi.:) Minu Promenea ka Jardinist, mõned õied olid veel küljes kevadel, nii et olen õied ära näinud. Minu lugupidamine Masdevalia vastu on nüüd küll suur kui ma näen kuidas ta ennast taastab. Õite variatsioon on minu meelest lahedalt suur. Minu omal kollased õied punaste triipudega.

      Kustuta