pühapäev, 1. mai 2016

Pleione formosana

Mileedi lillemajas, Tõrvandis, toimub 28. aprillist 8.maini Orhideede Ball, mille avamisel mul õnnestus käia. Peab tõdema, et mina ei leidnud sealt ostmiseks küll väga midagi. Reklaamis kuulutati välja, et näituselt võib leida ligikaudu 100 erinevat liiki orhideesid, paraku koosnes suurem osa näitusmüügist siiski kuukingadest. Osadel kuukingadel tõesti olid ka nimed küljes. Erilisemate orhideede väljapanek oli küllaltki kesine ning hinnad olid üüratult kõrged. 

Olin end juba ürituselt koju sättimas, kui ühe vahekäigu lõpust paistis akna all maas olevat mingi kast, kus sees mustad potid, millel oli silt lilla õigega. Esimene mõte käis peast läbi, et kas tõesti on toodud müüki ka aiaorhideesid. Kablutasin siis kuukingafanattide vahelt läbi ning kohale jõudes sai selgeks, et pole mingi aiaorhidee vaid Pleione isiklikult. 

Kui ma nüüd päris aus olen, siis oli tema hind ainuke, millega ma rahul olin. Üks bulb, millel neli uut kasvu, maksis 9.90€. Jah, alles kuu tagasi vaatasin Orchids and more poest, et neil on müügil 10bulbine komplekt hinnaga 10€. Loomulikult oleks see olnud mulle rohkem meelepärasem, aga kuna seda komplekti enam müügil ei paista olevat, siis leppisin selle ühe bulbiga. Järgnevalt väike pildiseeria konkreetsest taimest. 







Kui kellelgi on pleione kasvatamisega kogemusi, siis olen suur kõrv. Praegu tundub mulle, et see pott on talle liiga sügav. Olen kuulnud ja lugenud, et pelioned ei aja oma juuri väga sügavale, seega neile sobiks pigem madala äärega pott. Ühesõnaga, ootan väga kommentaaridesse Teie isiklikke kogemusi pleionedega. 

Rõõmsat kooskasvamist!

5 kommentaari:

  1. Tere,
    minul on eelmisel kevadel ostetud Pleione tongariro (3 mugulat). Panin ta laia madalasse keraamilisse potti, substraadiks koor segamini samblaga. Suvel kasvatas suured laiad lehed, mis sügisel kolletusid ja ära langesid. Siis noppisin mugulad välja, lõikasin kõik juured ära ja panin nad kilekotti ning külmkappi (+5C).Veebruari lõpus uuesti potti ja paari nädalaga tuli nii kümme õit. Õitsesid ca 2-3 nädalat. Nüüd uued lehed ehk "uus ring". :)

    VastaKustuta
  2. Hei!
    Väga tore! Mul on ka see plaan, et panen talveks ta külmkappi. Olen märganud, et mitmed orhideede juutuuberid (või kuidas iganes seda moodsat sõna kirjutatakse :D ) teevad sama, ega vist muidu väga ei õnnestukski neile stabiilset 5kraadist temperatuuri pakkuda. Kas ostsite kevadel õies pleione või oli juba õie langetanud ja lehti kasvatama hakanud nagu minu oma? Kas uutel võrsetel olid juba juured ka all? Ma praegu just kõhklengi, kas oleks teda praegu enam mõistlik torkima hakata, juured tunduvad mullas päris pikad olevat, vähemalt see, mis pinnale on end ajanud.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ostes oli pakis lihtsalt kolm mugulat. Panin substraati,siis kõigepealt ilmusid juured (ühel mugulal tuli ka üks õis, nii, et õie nägin ära), siis läks lahti lehtede kasvatamine. Suvel oli lahtisel verandal. Lehed suvel ainult kasvasid ning sügisel paisusid lehtede alumised osad "uueks" mugulaks. Kui "vanal" mugulal oli kaks lehte, siis sügisel sai temalt kaks "uut" mugulat. Ostsin kevadel kolm mugulat, sügisel külmkappi panin kuus mugulat. Ühesõnaga järjekord: mugulad-juured-õied-lehed-mugulad :)

      Kustuta
  3. Ahhaa, vot siis ma vististi ei julgegi teda praegu enam kiusama hakata. Ootan ilusti uued mugulad ära, kõigi eelduste kohasel peaks sügisel saama kappi vähemalt neli mugulat. :) Aitäh, Lii, oma kogemust jagamast! :)

    VastaKustuta