teisipäev, 24. mai 2016

Catasetumi beebi istuamine

Otsustasin täna, et viimane aeg on catasetumi beebi potti panna, et ta end ilusti püsti kasvama hakkaks, mitte horisontaalselt pikki maa pinda. Istutamiseks valisin Maximast ostatud peenetükilise substraadi, mis koosneb puidutükkidest, laavakivist, söest ja perliidist. Erinevalt paljudest teistest peenetükilistest (fine mix) substraatidest, ei sisalda see substraat ei turbasambla tükke ega ka turvast. 



Tulles substraadi juurest tagasi istutamise juurde, siis märgin ära, et istutamine ei tähenda praegusel juhul kohe kindlasti veel kastmist. Seega taim läks täiesti tuhkkuiva substraati ning jääb tuhkkuivaks täpselt nii kauaks kuni juurte pikkus seda lubab. Kastmise kohta olen catasetum-tüüpi orhideede puhul leidnud väga erinevaid õpetusi. Ühed soovitavad kastma hakata siis, kui juured on  kokku  3 tolli (~8 cm), teised jällegi siis, kui uus kasv on hakanud lehtima. Mõned aga kui mõlemad tingimused on täidetud. Mina kavatsen antud juhul lähtuda oma sise- ja silmatundest ehk kui juured paistavad potis olevat juba piisava* pikkusega ja vana bulb hakkab väga hullusti kortsuma, siis saab taim natukene vett. Nagu ma olen aru saanud, siis tuleb kastmist alustada järkjärgult, seega väikeste koguste kaupa harjutada enne, kui korralikuks vannitamiseks ja väetamiseks läheb. Elame, näeme, uurime. 


Rõõmsat kooskasvamist!

*Ärge küsige, mis on piisav, ma isegi ei tea seda veel. Kindlasti dokumenteerin päeva koos pildi(süüdistuse)ga, kui kastmist alustan. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar