kolmapäev, 13. jaanuar 2016

Vaikne hääbumine

Täna pole mul mitte ühtegi head uudist, ainult kurb. Kõigile on ilmselt tuttav juba lugu "Kuuking Vandast". Ma usun, et ma olen ka siin blogis kuskil kirjutanud, et ta juured polnud eriti ilusad ja noh, ütleme nii, et nüüdseks pole tal üldse juuri. 

Räägime siis veidi lähemalt. Ühel päeval, see oli vist detsembris, kui ma nüüd ei eksi, kui ma vaatasin, et no need juured on ikka jumala untsus omadega ja sättisin mingi youtube õpetuse järgi talle turbasammalt. Niiskus hoid ilusti ja etteruttavalt ütlen ka ära, et samblal pole edasisega midagi pistmist. 

Viimasel ajal tuli tal pidevalt alumisi lehti ära. Muudkui kolletas ja kolletas ja täna vaatasin ja katsusin siis lähemalt. Jah, keskkohast ja juurte vahel on käimas mingi mädanemise protsess. Sõber läks koheselt operatsioonile. Esimene mõte oli muidugi, et nojah, sinna see mu kõige lilleke nüüd lõppebki. Edasi aga kogusin end veidi ja ja otsustasin, et kuna ta nagunii mul juba minekul on, siis mis ikka hullemaks minna saab, proovin veel.



Lõikasin mädanenud kohast vedi kõrgemalt alumise otsa maha (viinaga desinfitseeritud skalpelliga) ja kaneelitasin haava. Panin väiksesse potti turbasambla (hetkel kuiva) ja pistsin järgi jäänud köndi sinna sisse. Ma ei tea kas see töötab, aga proovida ju võib. Lisaks kolis ka tuppa kus on võimalik teda niisutajaga aurutada. 




Kui kellelgi on paremaid ideid, mida võiks veel proovida, siis võib julgesti teada anda. 

4 kommentaari:

  1. Mul ka vanda, kes kaotas oma juured. Erinevus see, et enne lõplikku juurte kadu, jõudis endale ühe uue juure kasvatada (kohta, kus lehed algavad). Algul panin ta niiskesse samblasse, ei läinud palju aega mööda, kui avastasin, et juurel on pruunid plekid. Nii, samblast välja. Nüüd ripub oma ühe juurega, joodan teda igal hommikul, ja tagasi rippuma. Hetkel,varsti aasta hiljem, märkasin uut juure mügarat. Guugeldasin ka "vanda with no roots".

    VastaKustuta
  2. Mul küll pole vandat, aga on Ascocentrum, mis on üsna vanda sarnane ja jõudis minuni vastu talve hunniku surnud juurtega. Ma otsustasin reanimeerida täiesti paljasjuurselt. Igapäevane lehtede niisutamine kuulus programmi, samuti torkasin ta enam-vähem kord päevas nii pooleks tunniks alumist otsa pidi vette. Siis jälle kuivas õhu käes. Surnud juurtest ei saanud loomalikult midagi, küll aga on taim vaikselt tüveosast uue juure välja punnitanud.

    VastaKustuta
  3. Vot just jah, minu hädise suurimaks probleemiks on nüüd see, et tal pole mitte ühtegi juurt ja suur operatsioon seljataga. Oleks mingigi juureke või juure algeke, oleks asi ilmselt tunduvalt lootustandvam. Praegu ma küll ei tea, mis saab. Eks ma alles jäänud lehti ikka vähemalt korra päevas pean pritsima ja veidi ka sambla pealispinda, aga kas sellest ka mingit kasu on - usku väga ei ole. Aga eks see ole jälle üks õppetund. Ja ühtlasi ka loo moraal - kontrolli alati lehtede vahelt, ega seal ei ole vanu kärbunud õievarsi, tundub, et just sellest mädanik alguse sai. Kastmise käigus veel vett ka sinna sekka ja nii ta läheb.

    VastaKustuta
  4. Minul läks just mu ainuke Vanda sama nahka. Jäi ka alles mõned lehed tipust, kui oleks opereerima hakanud oleks lehed lihtsalt laiali kukkunud, sest tüve polnud üldse alles.

    VastaKustuta