esmaspäev, 4. jaanuar 2016

Mõeldes kevadele ja suvele

Nagu ikka on vaja võimalikult varakult hakata mõtlema kevadele ja suvele. Millised taimed tahavad uut kasvupinnat, millised uut pott? Millised taimed tahavad üleüldse õhust potti ja kuhu nad panna, kui väljas on 20 ja enam kraadi sooja. Ühesõnaga on minu mõtted ja kohati ka teod juba otsapidi kevades ja suves. Seda hetke ära kasutades soojendasingi auto üles, lükkasin paksu lumekihi maha ja sõitsin Bauhofi. 

Nimelt juba eelmisest suvest saadik käivad mul mõtted riiulitega minikasvuhoone pihta. No ei ole puud kuhu otsa kõiki oma rohelisi koduloomi suveks viia ilma, et nad järjekordselt grill-liha värvi ei omandaks. Ühesõnaga, Bauhofi vedasin ma end esialgu vaid selle pärast, et plaan on kevadel tolumnia panna savipotti. Jah, lihtsalt savipotti ilma ühegi kasvupinnaseta. Ma ei tea, kas see toimib nii nagu ma loodan, aga proovima peab. Nagu näha, siis paljasjuursena on tal minu juures küllaltki keeruline. Õhuniiskus kipub uute akendega olema igapäevaselt 38% juures ja kõrgem (~10%) vaid siis, kui õhuniisutaja töötab. Aga kaua sa jõuad seda tuba aurutada, elad ise juba nagu udumetsas. Igal juhul plaan on siis selline. Ja Tolumniale valisin savipoti, mis on 7cm diameetriga. Ujumas hakkab ta käima koos oma potiga, et ta veidigi niiskust hoiaks. 


Tolumnia kõrval on mul teatavasti veel üks paljasjuurne - vanda. Tema jaoks sai ka savipott ostatud, küll tunduvalt suurem (18cm diam.). Kui Tolumnia hakkab elamist katsetama ilma substraadita, siis vanda saab endale kindlasti suurematükilise substraadi. Ma muidugi ei ole eriti veendunud, et ta sinna potti mul mahub, aga ju kevadel näeb. Kui ei mahu, siis võib keegi hea inimene selle poti lahkelt endale võtta. 

Kui šoppamiseks juba läks, siis mõtlesin veidi ka kevadisele tsümbiidiumite ümberistutamisele ja sellega seoses varusin ühe väikese kotikese kanakaka kraanuleid, mida kõik hoolega soovitavad tsümbiidiumite potti panna. Proovime järgi igatahes. 


Ma pean ausalt tunnistama, et ma ei mäleta kes see inimene oli või kus ta järgnevat väitis, aga meelde see mulle jäi ja katsetamist see ka vajab. Jutt käib nimelt tootest nimega "Oh Shit" mis on töödeldud orgaaniline väetis, mida tehakse orgaanilistest jäätmetest, mida töötlevad California punased vihmaussid. Sai nüüd kogu tark jutt pudelilt maha kirjutatud, aga miks ma ta ostsin oli see, et eelmainitud inimene väitis, et see toode aitab stimuleerida juurte kasvu. No vot, teagi nüüd kas nii on või oli tegemist lihtsalt taime oma jõuvarudega. Tegemist on ju ikkagi väetisega ja nagu meile kõigile õpetatud on, siis väetatakse vaid terveid taimi. Eks ma katsetan selle siis järjekordselt ära oma Tiny peal, kes samblal kosub. Võita on kõik ja kaotada....üks ilus (peaaegu juurteta) Tiny. 


Lõpetuseks siis ka põhjus, miks ma tegelikult Bauhofi läksin - minikasvuhoone. Nimelt nägin hommikul Bauhofi kataloogi sirvides, et need toredad riiulitega kasvuhooned on kõvasti hooajaväliselt alla hinnatud ja ~30euri on küll see summa, mida me oleme nõus välja käima. Nii ta siis läks, et sel hetkel ainsa väljas olnud neljariiulise kasvuhoone sain ma endale ja nüüd ootab ta rahulikult oma hetke keldris, kenasti pakituna. Nüüd ma ei jõua kevadet ära oodata, et talle juba aias kohta otsima hakata ja et saaks taimi peale vedama hakata. 





Praeguseks kõik, 
rõõmsat kooskasvamist!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar