neljapäev, 13. august 2015

Tsümbiidium (Cymbidium)

Tänane postitus on tsümbiidiumist (Cymbidium). Minu arust ääretult kuninglik taim, ideaalis suur ja võimas ebareaalselt kaunite õitega. Mina olen oma orhideede kasvatamise aja jooksul omanud kahte tsümbiidiumit. Üks, ääretult kaunis tsümbiidium, millel omale sünnipäevaks kinkisin, otsustad ära surra. Hoolduses ma nagu vigu ei täheldanud, aga millegi pärast kuivas taim täielikult ära.
Tohutult mulle ta värv meeldis, hind polnud ka nii jube suur, et seda endale lubada ei võiks, kõigest €19.90, aga mis lännu, see lännu. Nüüd on minu juures üks madalakasvuline tsümbiidium, vähemalt tema suurima taime järgi võiks seda eeldada.
Temast natuke lähemalt. Ostetud sai ta Bauhofist kuskil 10. märtsi paiku, hinda enam ei mäleta, aga ilmselt kuskil 10 euro kandis. Mäletan, et väga odav oli. Õitses kaunilt ja rohelt ning juuni alguses kolis algatuseks kavuhoonesse väliskliimaga harjuma. Mõne nädala möödudes leidis aga juba oma koha õunapuu kaitsvas süles.
Juunis-juulis olin küllaltki skeptiline, kuna pojad, kes taimel olid, ausalt ei idanenud ega mädanenud. No mingit edasiminekut polnud (ka mitte tagasiminekut). Nüüd, augustis, on pojad hoolega pikkust visanud ja poegi tundub juurde tulevat. Nokkisin poegade ümbert ära kuivanud kiud, et vältida mädaniku teket, sest olen küllaltki palju orhideede poegi kaotanud just selle niiskust hoidva kiu tõttu. Igatahes, mida ma nägin. Nägin suuremal pojal veel kahte arenevat poega ja väikesel poja arenevat juurt. Hurraaa - lõpuks!
Nüüd ma igatahes tema pärast enam ei muretse. Seda katsun rakendada edaspidi kõigi oma teiste orhideedega samuti, seda mida vähem sa neid torgid, seda paremini nad kasvavad. :) Lasen tal rahulikult pea külmadeni õues karastuda, et talve kergem üle oleks elada.

3 kommentaari:

  1. Küsin nõu. Tellisin Saksamaalt loodusliku Cymbidiumi. Ilus suur taim, aga juured on väga tugevalt pressitud plastpotti, mis suisa kõveraks kooldunud. Kui tihti teda nüüd kasta? Ümberistutada nüüd sügisel ei riski.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tere! Kuna mul endal tsümbiidiumi looduslikku liiki pole, siis ma väga ei julge sõna võtta. Aga ainus, mida soovitada oskan, on kasta poti raskuse järgi. Ehk kui ära kastate, kaaluge käes kui raske pott umbes on, umbes nädala pärast tehke seda sama aga kastmata potiga. Mina võib-olla hoiaks teda siis veel umbes pool nädalat kuni nädal veeta, et aru saada, kas nädalatagune raskus oli see kõige kergem või läheb ta veel kergemaks. Samas taime piinata ka vaja pole. :) Üldiselt mina kastan oma tsümbiidiumit kahe nädala tagant, aga tema pott pole ka juuri paksult täis veel. Kipun arvama, et potitäie juurtega taim vajaks vett vähemalt korra nädalas. Samas aga tuleb kastmissagedus paika panna koduste tingimuste järgi (temperatuur, õhuniiskus). Ümberistutamisega muidugi ei ole ka sügisel probleemi kui häda käes, aga kui vähegi kannatab, siis loomulikult on parim aeg kevad-suvi. :)

      Kustuta
    2. Aitäh vastuse eest! Proovin kaalumisega.

      Kustuta