neljapäev, 16. juuni 2016

Liparis

Eelmise nädala lõpul täienes mu kollektsioon Liparise võrra. Tegemist on jagatud orhideega, mille üks blogilugeja soetas kevadel Tallinna Botaanikaaia näituse müügilt. Jagatud taimi võiks tavaliselt pidada pisikeseks ja minu arust küllaltki riskantseks (vähem bulbe, kui mitte ainult üks), antud taime näol on aga tegemist ilusa potitäie priskete bulbidega.


Ainus asi, mille kallal norida võiks oli taime asend potis. Kuna taim oli istutatud turbasamblasse, siis üks pisem bulb oli nii sügavale samblasse sattunud ning mädanema läinud. Ülejäänu paistab korras olevat. 


Juured on ilusad, surnud juuri ei olnud ning uued juured on kõik kenasti aktiivsed. Loodetavasti läks istutamisega sel korral õnneks.


Mina valisin talle uueks pinnaseks peenetükilise Orchidaa cares ubstraadisegu, millest varasemalt oli juttu siin. Ühtlasi segasin substraadi ka turbasambla tükkidega, peamiselt oma elu lihtsustamiseks. 


Peaaegu nädal aega lükkasin selle postituse kirjutamist edasi, vaimu ei tulnud peale, aga kui täna uurisin, kuidas ta end oma potis tunneb, ega midagi pole hullemaks läinud, sain innustust väikestest ümbrikutest taime tipus. Vaadanud eile videot liparise õite arengust, tundub, et suve lõpuks, kui kõik hästi läheb, võib oodata ilusat õitsemist vähemalt neljalt (kui mitte enamalt) bulbilt. 


Rõõmsat kooskasvamist!

4 kommentaari:

  1. Tere,
    minul sama Tallinna näituselt ostetud taim. Istutasin ümber, kasvab väga tublilt. Mulle meeldib see, et Liparise perekonna esindajaid kasvab igal pool maailmas v.a. antarktika. Ka Eestis esindatud, nimeks soohiilakas. Tore mõelda, et sugulane siingi kasvamas :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Oi kui vahva, kas taim õitses, kui ostsid? Või oled hiljem õisi näinud? :)

      Väga tore teadmine, ma ei teadnudki, et ka meie kodukandist võib ta sugulasi leida. Ausalt öeldes muidugi, olen ma meie kohalike käpaliste kohapealt täielik võhik, häbi tunnistada. Oma elus jooksul olen ainult kaht käpalist looduses näinud - lõhna järgi leitavat ööviiulit ja teise määramisel jään praegu hätta, nädala pärast katsun aga selle vea parandada, kui (nina ja) silma talle õisikusse saan toppida. :)

      Kustuta
    2. Jah, õitses. Ikka mitu nädalat. Minu senised teadmised piirdusid ööviiuliga, mida Saaremaal näinud olen. Seepärast see avastus Liparise kohta nii vahva oligi :)

      Kustuta
  2. Just. Alles täna avastasin ka, et Liparise sugulane kasvab Eestis ka. :) Nagu Lii ütles soohiilakas. Ma olen ise ööviiulit, balti sõrmkäppa ja kahelehine käokeelist ehk ööviiulit. Soohiilakat ma pole veel näinud.

    VastaKustuta