laupäev, 5. detsember 2015

Masdevalliad detsembris 2015

Ma küll lubasin, et Masdevalliatest tuleb uus postitus alles kevadel, aga kuna ma sattusin vaatama üht videot , kus võis näha täpselt sama probleemiga masdet, mis ka minul oli. Siis otsustasin ikkagi dokumenteerida hetke seisukord. Lingin siia ka eelneva masdede teema.

Alustame siis sellest taimest, lillast masdest, kes kaotas osalt minu teadmatuse ja teisalt minu rumaluse tõttu peaaegu 2/3 kogu oma lehemassist. Paljud teist ilmselt mäletavad suviseid postitusi ühest võimsalt kasvavast ja õitsevast masdest. Tuleb tunnistada, et kuni oma käpardlikkuseni olin ma tema üles kõige uhkem. Koguaeg olin kuulnud lugusid, et ära jumala eest masdet osta, teda on nii raske kasvatada - polnud ju. Kui aus olla, siis tegelikult isegi tundus väga lihtne, muudkui kasvab nagu umbrohi ja õitseb ka kohe uutelt võrsetelt, lust missugune ju. 

Aga milline ta siis praegu välja näeb. Seisukord pole eelnevaga oluliselt küll paranenud, aga positiivne on see, et sõber on pojakesi kasvatama hakanud. Aeglaselt, pime on ja mõnusalt jahe ka, aga vähemalt kasvab. Vahepeal oli tõesti tunne, et neil, kes soovitasid mul oma aega masdedele mitte raisata, oligi õigus. Aga ei, ei ma ei anna alla! :D 

Lilla Masdevallia nr 1

Siin on pilt ühest suuremast pojakesest, pisemaid on veel 4-5 tükki praegu.

Lilla Masdevallia nr 1

Järgmisena vanuselt teine masdevallia, õisi ei tea endiselt, aga ümberistutamisest tundus kasu olevat. Ega siin pikka juttu polegi, pojad kasvavad kenasti. Õisi pole küll praeguse seisuga kuskilt näha ei lillal ega sellel, aga asjad liiguvad vähemalt. Järelikult peab olema midagi, mida ma õigesti teen. 

Masdevallia nr 2

Masdevallia nr 2

Ja viimane, Liisu lillede masde, kellest on rohkem juttu siin. Istutamise järgselt paistab ta olevat päris kenasti kosunud ja juba on ka uued võrsekesed otsapidi välja ajanud. Kui kõigil eelnevatel masdedel on praegu koguaeg veega kergkruus all, siis temal seda pole. Huvitaval kombel püsib ta sammal siiani täitsa märg, lisaniiskust anda ei julge. Eks jahedas kuivab ka sammal kauem ja kui ma õigesti mäletan siis sai talle sammal ka küllalt tihedalt potti. Õnneks pole kuskil ühtegi märki mädanemisest, seega vast see niiskus talle hullu ei tee. 

Masdevallia nr 3

Masdevallia nr 3

Ahhaa, barrikaadi ehitasin talle ümber grilltikkudest ja aiandustraadist, et kaks eraldatud taimepundart ilusti üles poole kasvaks, mitte küllili ei laiutaks. Ühtlasi tundub, et taim on juba ka vaikselt aga kenasti juurdunud, ei logise enam potis. 

Selline sai siis ülevaade masdevalliatest. Kõik küsimused, ettepanekud, soovitused on nagu alati oodatud. :) 
Rahulikku peatset teist adventi!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar